Wij als oranjevereniging zijn druk bezig met de voorbereidingen voor de feestweek van volgend jaar. Deze wordt gehouden vanaf donderdagavond 25 april tot en met zaterdag 4 mei. Er zijn al een paar activiteiten in deze week die wij bij jullie onder de aandacht willen brengen. De feestverlichting per straat: Er zijn al best een hoop straten heel actief bezig en deze hebben ook al hele leuke thema's doorgegeven aan ons. Op facebook doen we regelmatig een update van deze thema's. Als je een leuk thema voor je straat weet laat het dan zo gauw mogelijk weten bij Anca Spronk op de Kalverweg 27. Daar zijn deze allemaal bekend, om teleurstelling te voorkomen informeer eerst daar of dat je thema al gedaan wordt. Veel succes met het bedenken.

Er zijn nog wel wat regels waaraan je moet voldoen dit zijn de volgende: Doorrijhoogte moet minimaal 4.3 meter zijn. De breedte moet minimaal 4 meter zijn. De hoeken van de straat moeten vrij blijven zodat het overzichtelijk blijft en de hulpdiensten en vuilniswagen er goed door kunnen. Brandkranen en bluswaterplaatsen moeten vrij blijven.

Optocht:
We horen al van verschillende kanten komt er weer een optocht . Ja die komt er maar wel op een andere manier als afgelopen keren. Het wordt een optocht die lopend gedaan wordt. Natuurlijk mag je best een karretje of iets meenemen wat bij het thema van jullie straat past ( dat lijkt ons juist erg leuk ) . Dus wees met elkaar creatief en verzin met je straat of met je gezin, vrienden, klas of alleen een leuk idee en doe mee aan deze leuke optocht.

Vrijmarkt:
Er komt ook weer een vrijmarkt op zaterdagochtend 27 april. Dus verzamel je spullen die nog een tweede ronde mee kunnen en kom naar deze vrijmarkt. De tijden worden later bekend gemaakt.

Reünie:
Misschien hebben jullie er al iets over gelezen of gehoord maar we willen op zaterdag 4 mei een reünie houden voor Schoonrewoerd en voor mensen die vroeger op Schoonrewoerd gewoond hebben. Het lijkt ons erg leuk om die mensen terug te zien. Dus ken je mensen die al langere tijd vertrokken zijn uit ons dorp of misschien wel nog niet lang geleden naar deze mensen zijn wij op zoek. Maak degene die je kent warm voor deze activiteit. Er komt die dag een programma maar daar zijn we druk over aan het nadenken zodra wij meer weten laten we dat op de site en op facebook zien. Er komt ook een adres waar mensen zich kunnen opgeven. U hoort ervan zodra er nieuws is. Help ons om dit nieuws te verspreiden.